-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:42117 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:1797

آيت الله سيد نصر الله مستنبط كيست؟
فقيد سعيد در سال 1327 هجري قمري در شهرستان تبريز در خانواده علم و سيادت، يعني بيت مرحوم آية الله حاج سيد رضي مستنبط ديده به جهان گشود و مقدمات فارسي و عربي و علوم متداول عصر را در زادگاه خود از اساتيد وقت فرا گرفت، و قسمتي از سطوح فقهي را نزد مرحوم ميرزا عبدالعلي سرايي اهرابي آموخت، آنگاه در سال 1350 قمري برابر 1310 هجري شمسي براي تكميل معلومات رهسپار حوزة علميه قم گرديد، و از حوزه درس مرحوم آية الله حائري، مؤسس حوزه و بيشتر از حوزه درس مرحوم آيت الله حجت بهره گرفت و درس هاي اساتيد خود را به رشته تحرير در آورد. و مورد علاقه مرحوم آية الله حجت قرار گرفت و پيوسته از اين استاد در طول عمر به عظمت و نيكي ياد ميكرد و در رشته معقول از درس مرحوم آية الله شاه آبادي بهره فراوان برد.
پس از درگذشت آيت الله حائري تصميم گرفت از گلستان حوزه علميه نجف گلهايي برچيند، و دامن خود را از خرمن علم اساتيدي معظم چون آيت الله شيخ ضياء الدين عراقي و آيت الله سيد ابوالحسن اصفهاني پر كند، از اين جهت ايران را به عزم اقامت در نجف اشرف ترك گفت و قريب پنجاه سال، در آن دانشگاه به وظايف علميپرداخت و علاوه بر تكميل معلومات خويش، گروه انبوهي را در اين مدت در فقه و اصول، در اخلاق و سلوك تربيت نمود، بالأخص كه وي عرفان و اخلاق را از اعجوبه دوران، مرحوم ميرزا علي آقا قاضي فرا گرفته و زير دست او پرورش يافته بود.
آيت الله مستنبط حتي در روزهاي تعطيلي هم درسهاي مخصوصي داشتند يا برخي از قواعد و اصولي را تدريس ميكردند و يا درس كلام و عقايد براي طلاب ميگفتند و مطالب درس كلام را در دو مجلد به نام «معارف الإسلام» تنظيم نموده است. نماز جماعت ايشان از نماز هاي پرجمعيت نجف اشرف بود و منزل معظم له پيوسته مجلس علما و محفل اهل فضل و دانش بود و هميشه بحث و بررسي مسائل مشكل فقهي و اصولي و كلاميدر مجالس او مورد گفتگو بود. خصوصيات اخلاقي مرحوم مستنبط، مايه توجه است و ي بيش از همه به تعليم و تدريس علاقه مند بود و درسي را حاضر نميشد، و يا القا نميكرد، مگر اينكه آن را مينوشت، از اين جهت از اين فقيد سعيد آثار علميفراواني به صورت چاپي و مخطوط باقي مانده است.

: آية الله جعفر سبحاني
سيماي فرزانگان ج 1

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.